فرشبافان؛ پیشتازان مشاغل خانگی در زنجان

دوشنبه 15 آذر 1400
13:51
ادمین

فرشبافان؛ پیشتازان مشاغل خانگی در زنجان


قالیشویی سلیمان خاطر

ایسنا/زنجان مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان گفت: قالی‌باف و بافنده تابلوفرش بیشترین متقاضی را در بین رسته‌های اعلامی برای استان زنجان دارد.



لیلا اجلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رسته بافنده فرش و تابلوفرش در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی، اظهار کرد: کیفیت فرش دستباف استان زنجان بسیار ارزشمند و بی‌نظیر بوده و طبیعی بودن مواد پشم و ابریشم و نیز رنگ مورد استفاده در تولیدات فرش زنجان باعث افزایش کیفیت این فرش‌ها می‌شود.


وی افزود: بر اساس آمار اعلامی از سازمان صمت استان، زنجان بیش از ۶۰ هزار بافنده فرش دستباف دارد و در سال بیش از ۱۲۰ هزار مترمربع فرش توسط قالی‌بافان استان بافته می‌شود که بیش از ۴۳ درصد تولیدات فرش دستباف زنجان نیز شامل فرش پشمی درشت‌بافت است.



این مسئول با اشاره به رسته‌های این طرح، ادامه داد: رشته‌هایی که به عنوان مزیت در استان به آن پرداخته شده، شامل قالی‌بافی، بافنده تابلوفرش، گلیم‌بافی، قلم‌زنی، خیاط لباس، ملیله‌سازی، تولیدات چرمی دست‌دوز، ویرایشگر متون، گیاهان دارویی، مترجم (کتاب و مقاله)، برنامه‌نویس، انیماتور، پرورش‌دهنده گوسفند و بز، پرورش‌دهنده زنبور عسل و ملحفه‌دوز است.


اجلی با بیان اینکه قالی‌باف و بافنده تابلوفرش بیشترین متقاضی را در بین رسته‌های اعلامی برای استان زنجان دارد، تصریح کرد: اجرای این طرح در سه فاز پیش‌بینی شده که فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌، ظرفیت‌ و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است. فاز دوم به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی، بهره‌گیری از آموزش‌های کوتاه‌مدت کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل مالی و فاز سوم به تعامل با فعالان عرصه فروش محصولات مشاغل خانگی، اتصال به بازار و ارتباط با برندهای معروف بازار فروش می‌پردازد.


گل فروشی غرب تهران

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان یادآور شد: بیشترین متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در زنجان را زنان تشکیل می‌دهند؛ به طوری که تاکنون ۶۵۵ اتصال به بازار در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان زنجان انجام شده که شامل اتصال ۴۶۸ زن و ۱۸۷ مرد به بازار فروش محصولات تولیدی اس


[ بازدید : 28 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به قالیشویی گلبرگ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]